Успішним продовженням ознаменувався другий день Міжнародного online-марафону «Дошкільна освіта в епоху постмодернізму: європейський досвід, інноваційні практики» 28 вересня 2022 року, який був присвячений темі «Психолого-педагогічні практики подолання та корекції тривожних станів під час військових дій».

марафон до 27.09.22 1

    Тепло привіталася з усіма організатор, модератор, завідувачка кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професор Ганна Цвєткова, яка акцентувала увагу слухачів на програмі заходу, зокрема, на проблемі психолого-педагогічної допомоги дітям, які потерпають від психологічних травм, а також на необхідності ресурсування всіх учасників освітнього процесу.

    З вітальним словом до учасників марафону звернулася завідувачка кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф. Т.І. Поніманської, професор, доктор педагогічних наук Рівненського державного гуманітарного університету Ілона Дичківська, яка подякувала голові робочої групи, професору Ганні Цвєтковій та доценту Вікторії Гальченко за організацію заходу такого високого рівня та можливість стати учасником важливого міжкультурного діалогу. Ілона Миколаївна у своєму виступі підкреслила, що ми маємо зберегти свою цілісність, зберегти себе та наших дітей від психотравматичного впливу війни, тому обговорення проблем подолання та корекції тривожних станів під час військових дій, фрустраційної толерантності, стресостійкості є надзвичайно актуальним сьогодні.

марафон до 27.09.22 1

  Завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, член-кореспондент НАПН України, доктор психологічних наук, професор Тамара Піроженко у доповіді «Потенціал зростання дитини в умовах невизначеної освітньої ситуації» проілюструвала стратегічні зміни в українській системі в час глобальних викликів, висвітлила поняття компетентності як освітнього результату, презентувала пріоритетні види діяльності на етапі дитинства, представила ГРУ як інструмент підтримки благополуччя дитини. Більш детально з презентацією Тамари Олександрівни можна ознайомитися за посиланням: https://docs.google.com/presentation(↓)

Завідувач кафедри практичної психології ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», доктор педагогічних наук, професор Елліна Панасенко у своєму виступі на тему: «Психологічний супровід особистості у депресивних станах: теоретичні концепти та модерні практики» пояснила значення поняття «депресія», фактори і причини її виникнення, симптоми та наслідки депресії. Наприкінці доповіді Елліна Анатоліївна означила методичні вказівки до супроводу клієнтів, які мають прояви депресії.

   До осягнення поняття фрустраційної толерантності всі присутні вдавалися на тренінгу мужності та стійкості «Фрустраційна толерантність як основа професійної культури майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти», який провела кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Вікторія Гальченко. Професійна психологиня познайомила слухачів із фрустрацією, яка є наслідком травматичного стресу, спричиненого війною; агресією як наслідком фрустрації; можливостям використання позитивної енергії агресії для руху та вираження себе; вміння використовувати стрес як рушійну силу в досягненні «акме». У чаті учасників активізували вправи: «Моє ім’я – моя фортеця», «Казковий калейдоскоп». А модифікована спікером техніка «Картина на скляному тлі» сприяла релаксу та спокою усіх присутніх.

   У виступі «Формування мовлення у дитини дошкільного віку в умовах війни: психологічний аспект» кандидата психологічних наук, доцента кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Ірини Товкач були презентовані методи та прийоми формування українського мовлення у дітей дошкільного віку такі, як: мовленнєве спілкування дитини з дорослим; прийом спонтанного пристосування; вміння здійснювати просторовий контакт; вдало дібрані словосполучення, адресовані до дитини; стисло й правдиво відповідати саме на питання, яке ставить дитина; спостереження за поведінкою дитини, і керування засобом влучно сказаного слова, прикладів етичного змісту з творів дитячої літератури.

    Підводячи підсумки другого, успішно проведеного дня Марафону, професор Ганна Цвєткова влучно підкреслила: «Ми (когорта професіоналів в галузі дошкільної освіти) – попереду! Ми ведемо педагогічну дошкільну науку вперед! Ми не зупиняємося навіть у ці важкі часи – і це наш вклад в Перемогу!»

Відеозапис трансляції (2-й день) на Facebook←

   З нагоди відзначення Всеукраїнського дня дошкілля кафедрою педагогіки і психології дошкільної освіти Педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова 27-29 вересня 2022 року проведено триденний Міжнародний online-марафон «Дошкільна освіта в епоху постмодернізму: європейський досвід, інноваційні практики» із прямою трансляцією на Facebook.

марафон до 27.09.22 1

марафон до 27.09.22 1

    Учасників марафону привітав професор Володимир Лавриненко, проректор із міжнародних зав’язків НПУ імені М. П. Драгоманова, привернув увагу наукової спільноти до проблем дошкільної освіти, які стосуються майбутнього нашого суспільства, держави. Адже створення умов для дошкільної освіти – це створення умов для розвитку всіх обдарувань дитини в майбутньому, що в свою чергу має позитивно позначитися на благополуччі держави.

марафон до 27.09.22 1

марафон до 27.09.22 1

    Звернувся до аудиторії з урочистим привітанням професор Тарас Олефіренко, декан Педагогічного факультету НПУ імені М.П. Драгоманова, та побажав плідної роботи, успіхів, нових відкриттів на освітянській ниві під мирним українським небом. Тарас Олексійович наголосив на неоціненній ролі вихователя, який сприяє формуванню в дітей дошкільного віку ціннісних орієнтацій, життєво важливих компетентностей, що згодом реалізовуватимуться в початковій школі. Приємними фактами була відзначена діяльність випускової кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, яка готує фахівців для галузі дошкільної освіти.

марафон до 27.09.22 1

   Професор Олена Матвієнко, заступник декана з наукової роботи та міжнародних зв’язків, завідувач кафедри педагогіки і методик початкового навчання, побажала всім учасникам наукового заходу гарних доповідей, нових позитивних емоцій та плідної співпраці. Освітянська спільнота в умовах військової агресії робить надзвичайно потужну і важливу справу, а організований Міжнародний онлайн-марафон має закласти підвалини розв’язання проблем, які будуть поставлені перед вихователями, батьками дітей, суспільством.

марафон до 27.09.22 1

     Перший день марафону розпочався вітальним словом модератора, завідувачки кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти, професора Ганни Цвєткової.

                          марафон до 27.09.22 Сисоєвамарафон до 27.09.22 Бех

    У відеозаписі слухачі марафону мали змогу почути слова привітання академіка-секретаря Відділення загальної педагогіки та філософії освіти НАПН України, доктора педагогічних наук, професора, академіка НАПН України, заслуженого працівника освіти Світлану Сисоєву та директора Інституту проблем виховання НАПН України, заслуженого діяча науки і техніки України, дійсного члена Національної академії педагогічних наук України, доктора психологічних наук, професора Івана Беха.

марафон до 27.09.22 1

    Із Всеукраїнським днем дошкілля наукову спільноту душевно привітав завідувач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки, доктор педагогічних наук, професор Олександр Семенов.

  За тематичним напрямком «Національний та європейський досвід організації дошкільної освіти та ціннісносмислові детермінанти особистісного професійного розвитку педагога в контексті європейських освітні викликів» виступили з доповідями поважні зарубіжні та вітчизняні гості-науковці, як-то:

  • Marinko Lazzarich, izvanredni profesor, Učiteljski fakultet, Katedra za metodike nastavnih predmeta humanističkih znanosti i umjetnosti University of Rijeka (UNIRI) | Sveučilište u Rijeci (Hrvatska);
  • MILADA RABUŠICOVÁ, Dr. Professor, Department of Educational Sciences of Masaryk University (м. Брно, Чехія) ) з доповіддю на тему: System of Preschool Education and Current Issues in The Czech Republic;
  • Kia Kimhag, викладач «Дидактики», Департаменту освітніх наук, Факультет освіти та бізнесу Університету Євлє (м. Євлє, Швеція). Тема доповіді: «Дошкільна освіта в міжнародній перспективі: значення компаративних досліджень в галузі дошкільного виховання та догляду за дітьми»;
  • Наталія Гавриш, доктор педагогічних наук, професор, автор Базового компоненту дошкільної освіти (Тема доповіді: «Організація системи дошкільної освіти в штаті Флорида (США)»); 
  • Ольга Рейпольська, доктор педагогічних наук, завідувач лабораторією дошкільної освіти та виховання, керівник Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України. (Тема доповіді: « Дошкільна освіта України в умовах воєнного стану: виклики та перспективи»);
  • Оксана Ступак, доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, доцент. (Тема доповіді: «Досвід організації дошкільної освіти в європейських країнах»);
  • Олена Половіна, завідувач кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент. (Тема доповіді: «Психолого-педагогічний супровід формування мистецької-творчої компетентності дітей»);
  • Наталія Мельник, доктор педагогічних наук, професор кафедри іноземних мов і перекладу Факультету лінгвістики та соціальних комунікацій, Національний авіаційний університет, лектор з Дошкільної педагогіки Університету Євлє (м. Євлє, Швеція). (Тема доповіді: «Дошкільна освіта в перспективі міжнародного співробітництва та практики»);
  • Олена Каплуновська, голова Громадської організації «Академія розвитку особистості» (Тема доповіді:Українські діти в системі освіти Польщі: що по-іншому?»).

Завершальною стала тематична промова професора Ганни Цвєткової, яка висвітлила тему «Збереження національно-культурної ідентичності та адаптація наукової спільноти до реалій в нових умовах перебування закордоном» зміст якої довів значимість збереження української національно-культурної ідентичності, відобразив практичний досвід університету Рієкі у Хорватії. Крім цього, доповідачка надала дієві поради як підтримувати себе під час війни.
   До зустрічі приєдналися Волинський національний університет імені Лесі Українки, Донбаський державний педагогічний університет, Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Київський університет імені Бориса Грінченка, Криворізький державний педагогічний університет, Маріупольський державний університет, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Хмельницька гуманітарна педагогічна академія, Харківська гуманітарна педагогічна академія, Рівненський державний гуманітарний університет тощо.
    Отже, 27 вересня 2022 року, у кількості понад 190 учасників в умовах військового стану відбулася значна наукова подія – відкриття Міжнародного online-марафону, який об’єднав провідних вітчизняних і зарубіжних дослідників, науковців, освітян, здобувачів вищої освіти та наукових ступенів, громадських організацій, практиків для обміну досвідом та результатами досліджень в галузі дошкільної освіти; забезпечив міждисциплінарну платформу для поширення проблематики прикладних досліджень, нововведень, тенденцій і практичних проблем, що виникають в галузі дошкільної освіти на сучасному етапі.

Відеозапис трансляції (1-й день) на Facebook←

    🤩🏆👑👍👏 Результати рейтингової системи оцінювання діяльності викладачів кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти серед 6 кафедр педагогічного факультету Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова за 2021-2022 р.:
     👉 серед 6 кафедр педагогічного факультету:
  2⃣ місце посіла кафедра педагогіки і психології дошкільної освіти - 14 осіб (2245 балів);
     👉 з-поміж професорів педагогічного факультету:
 3⃣ місце - завідувачка кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, доктор педагогічних наук, професор Цвєткова Ганна Георгіївна (3778 балів);
     👉 серед доцентів педагогічного факультету:
 3⃣ місце - доцент кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, кандидат педагогічних наук Шулигіна Раїса Андріївна (2765 балів);
     👉 з-поміж старших викладачів педагогічного факультету:
 1⃣ місце - старший викладач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти, кандидат психологічних наук Товкач Ірина Євгенівна (1956 балів);
    👉 серед асистентів (викладачів) педагогічного факультету:
  2⃣ місце - асистент (викладач) кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Святкова Тетяна Миколаївна (1096 балів);
 3⃣ місце - асистент (викладач) кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти Шелепко Галина Володимирівна (1055 балів).
 💐Вітаємо!!!
IMG 20220625 131955
IMG 20220625 132023

IMG 20220625 132052

IMG 20220625 132122

IMG 20220625 132143

IMG 20230110 143814

IMG 20220625 132234

 
2⃣0⃣ травня 2⃣0⃣2⃣2⃣ року відбулася гостьова лекція доктора педагогічних наук, головного наукового співробітника лабораторії дошкільної освіти та виховання Центру розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України Олени Геннадіївни Брежневої.
👯‍♀ На лекції були присутні здобувачі першого (бакалаврського), другого (магістерського) та третього (освітньо-наукового) рівнів вищої освіти, спеціальності 012 Дошкільна освіта.
😙 У межах лекції на тему «Практико-орієнтовані підходи до формування базових особистісних якостей старших дошкільників» було презентовано актуальні аспекти у взаємодії дорослий-дитина та підготовці майбутніх педагогів до цієї проблематики:
🍎 дошкільна зрілість як поняття;
🍐 тематичний підхід до формування базових особистісних якостей у дітей старшого дошкільного віку (ФБОЯД);
🍏 провідні принципи реалізації виховних завдань в освітньому процесі ЗДО;
🍊форми організації освітнього процесу з формування БОЯД; методи, що забезпечують найбільший розвивально-виховний ефект.
😊 Студенти та аспіранти були приємно вражені інформацією, поставили ряд запитань лектору та взяли до своєї педагогічної скарбничка корисні практичні матеріали.
🙂👍👏Педагогічна родина вдячна Олені Геннадіївні за проведену високо майстерно лекцію, взаємобмін враженнями. До нових зустрічей!
Часто педагог як фахівець сфери «людина-людина» стикається з професійно-емоційним вигоранням, що проявляється в симптомах емоційного, розумового та фізичного виснаження, фізичної втоми, особистої відгородженості і зниження задоволення від виконаної роботи.
🤯 Які причини професійно-емоційним вигорання❓
🤔 Як цього уникнути❓
🙂 Які техніки допоможуть подолати професійно-емоційне вигорання❓
⁉️ На всі ці запитання у рамках Днів науки НПУ імені М.П. Драгоманова креативно💫 відповідала завідувачка кафедри практичної психології ДДПУ «Донбаського державного педагогічного університету», доктор пед. наук, проф. Елліна Анатоліївна Панасенко, яка 1⃣9⃣ травня 2⃣0⃣2⃣2⃣ року для викладачів👩‍💼, студентів👩🏻‍🏫 аспірантів👩‍🎓 кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти
(🌟завідувач, доктор пед. наук, проф. Ганна Георгіївна Цвєткова) презентувала цікаву гостьову лекцію на актуальну тему: «Професійно-емоційне вигорання фахівця сфери «людина-людина»: причини, особливості та техніки подолання».
🥰🙂😉😀 У атмосфері позитивного спілкування, що створила проф. Елліна Анатоліївна вдалося не тільки більше дізнатися про професійно-емоційне вигорання, а й отримати корисні практичні поради та техніки у вигляді колеса життя та «7⃣П» для його уникнення. За Е.Панасенко для того щоб отримати задоволення від професії та життя, варто любити себе, віднайти сенс життя, здійснювати саморелаксацію і супервізію, бути учасником заходів, що підвищують значимість професії, працювати в системі партнери та колеги, робити «тайм-аут» відпочинок від роботи, підтримувати хорошу фізичну форму, займатися улюбленою справою, мати хобі, регулювати навантаження, балансувати сфери життя та власну енергію, поповнювати ресурси. Все це і багато іншого можна переглянути у презентації Е.А.Панасенко за лінком👇:
😘👏Дякуємо Елліні Анатоліївні за позитив, креатив, натхнення, яскраву презентацію, що відображає цінну інформацію, яка допоможе педагогам по-іншому подивитися на власне життя та стати щасливою людиною-особистістю, професіоналом.
💃🕺Тільки з позитивним налаштуванням до життя рухаємося до перемоги!💙💛