🇺🇦🤗🇳🇴 Вержанська Крістіна, студентка першого курсу групи 1-А спеціальності "Дошкільна освіта" та Маргарита Рижкова, студентка другого курсу спеціальності "Початкова освіта" Педагогічного факультету УДУ імені Михайла Драгоманова передають вітання з мальовничого Королівства Норвегія!
  Крістіна та Маргарита перебувають у Норвегії за програмою міжнародної академічної мобільності. Сьогодні вони познайомлять нас з умовами, в яких проходить їх навчання та дозвілля і проведуть екскурсію територією Університету Південно-Східної Норвегії (University of South-Eastern Norway campus Vestfold).
Отож, let's go!
 (👩‍💼 куратор: асистент Ірина Кузьменко).
Факультет гуманітарних, спортивних та освітніх наук Університету Південно-Східної Норвегії; піврічна програма та «Навчання на природі та експериментальне навчання в школах і дитячих садках (Outdoor Education and Experiential Learning in Schools and Kindergartens)» (бакалавр).

photo 2024 04 23 14 34 26photo 2024 04 23 14 36 00

photo 2024 04 23 14 40 12photo 2024 04 23 14 37 35

 
 
    354053686 772478928000148 502028436182247660 n
   🇺🇦🤝🇳🇴✅ 1⃣6⃣ червня 2⃣0⃣2⃣3⃣ року, ми, студентки 3⃣ курсу спеціальності «Дошкільна освіта», Іра Вака та Оля Пінчук, закінчили академічну мобільність в Норвегії.
   За цей навчальний період ми дізналися безліч цікавих та інноваційних методів навчання, отримали море позитивних емоцій, відвідали незліченну кількість чудових місць, а також випробували себе та свої здібності. Ми зрозуміли, як це важливо - виходити із зони комфорту, адже лише за цієї умови можливий ефективний та прогресивний розвиток сучасного педагога. Наші викладачі були справжніми наставниками, підтримкою та друзями для нас.
  Який набутий тут досвід ми можемо застосувати у своїй майбутній професії в Україні? Хочемо поділитися деякими знахідками з вами:
🔑 Вчитись роблячи (learning by doing). Нічого не допоможе так ефективно засвоїти матеріал, як експериментальне навчання та досвід. Навчальний процес повинен будуватися на теорії та практиці, адже тільки застосовуючи інноваційні методи та практику, можна досягти навичок XXI століття (XXI century skills).
🔑 Метод зацікавлення та прикладу (wondering method and role model). Дуже важливо, аби вихователь виявляв непідробну зацікавленість у тих процесах або ситуаціях, в котрих він хоче викликати захопленість у дітей. Своїм прикладом він показує на власному прикладі як потрібно поводитись, ставитись до тих чи інших речей.
🔑 Ризиковані ігри (risky play). У Норвезькій системі освіти діти змалечку розуміють, що в них є повна свобода в діях (під контролем дорослих). Тож вони можуть опановувати такі навички користування такими інструментами як ніж, сокира тощо. Норвежці вважають, що навіть якщо дитина пораниться, ніж дитина не дізнається на власному досвіді, як вправлятися з різними інструментами.
🔑 Звʼязок з природою (friluftsliv). Норвежці мають свою філософію, котра називається friluftsliv. Це означає їх глибокий звʼязок з природою та насолоду від перебування в ній. Також це є надзвичайно корисним, і в цьому ми маємо брати з них приклад.
🔑 Щодо системи дошкільної освіти в Норвегії, цікавим є той факт, що за одну групу з двадцяти дітей, відповідає чотири вихователя. Таким чином, діти вільні у своїх діях, знаходяться повністю у зв’язку з природою, досліджують її, експериментують, і в той самий час знаходяться під наглядом вихователів.
  Ми надзвичайно задоволені, що наважилися взяти участь в академічній мобільності, і не пожалкували про це ні на мить. Це були найважчі, але водночас найкращі півроку в нашому житті!
                               🇺🇦🤝🇳🇴 Наша традиційна рубрика про академічну мобільність.
 
   🛝🧗‍♀🥅🏟🏞 Студенти третього курсу групи ІІІ-Б ДШЛ спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Іра Вака і Оля Пінчук (👩🏻‍💼куратор доцент кафедри дошкільної освіти Тетяна Козак) розповідають про практику:"Минулий тиждень був насичений цікавими творчими заняттями, одним із яких було побудувати nature playground.
   Ми створювали справжній природній майданчик для дітей у лісі. Наші викладачі Сімен та Хейді продемонстрували різні види вузлів та розказали, як створити по-справжньому міцні кріплення. Спочатку, ми навіть уявлення не мали, як можна із деревини та мотузок створити майданчик, котрий буде надійним та зацікавить дітей. Проте, нам це вдалося! Побачивши майданчик, діти із захопленням знайомилися із зонами, які ми виготовили, гралися та насолоджувалися часом на природі.
Завдяки таким заняттям ми розуміємо, як важливо вихователю розвивати креативність та уміти створювати місця для ігор дітей із найпростіших матеріалів і у будь-якому місці".
  🌍 Академічна мобільність УДУ імені Михайла Драгоманова та University of South-Eastern Norway/Університет Південно-Східної Норвегії, програма: Outdoor Education and Experiential Learning in Schools and Kindergartens/Навчання на природі та експериментальне навчання в школах і дитячих садках.
350692960 784645823239948 6495067246426854821 n
350786243 1621859701656790 7994717021879654464 n
 
   👩‍👩‍👧‍👦💬 Студенти третього курсу групи ІІІ-Б ДШЛ спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Іра Вака і Оля Пінчук (куратор доцент кафедри дошкільної освіти Тетяна Козак) розповідають про практику:
   ✅ Можу сказати, що ми завершили двохтижневу практику в дитячому садочку Норвегії. Це був неймовірно цікавий досвід, до того ж, ми з’ясували, що підхід до виховання дітей в Норвегії багато в чому відрізняється від нашого.
    ☀️❄️🍀🌷🌼🌸☔🌈 Тут діти декілька годин на день проводять лише на вулиці, не дивлячись, яка зараз погода. Два дні в нашому садочку діти повністю були лише на свіжому повітрі. Ми були з ними і в дощ, і в сніг, і в сонячні та теплі дні. Діти також вільні у виборі занять для себе. Вони можуть бавитись в калюжах, їсти сніг, лежати на землі - все це дозволяється та схвалюється.
    🤤 Якщо дитина хоче снідати або ж обідати окремо від групи - їй дають таке право.
   😴🏞 Найменші діти тут, до речі, сплять надворі. Щодо старших - відчувається, що діти дуже активні та відкриті.
   🤔😲👌 Викликом для нас була відсутність знання норвезької, і нам доводилось спілкуватися з дітьми мовою тіла, або ж англійською з декількома дітьми, котрі її знали.
   🥰 Це був дуже цікавий досвід!
  🌍 Академічна мобільність УДУ імені Михайла Драгоманова та University of South-Eastern Norway/Університет Південно-Східної Норвегії, програма: Outdoor Education and Experiential Learning in Schools and Kindergartens/Навчання на природі та експериментальне навчання в школах і дитячих садках.
 
#академічнамобільність
здо 1
здо 2
здо 3
здо 4
 
здо 5
здо 6
 
 
    ☺️ Студенти третього курсу групи ІІІ-Б ДШЛ спеціальності "Дошкільна освіта" педагогічного факультету Іра Вака і Оля Пінчук (куратор доцент кафедри дошкільної освіти Тетяна Козак) розповідають про заняття: "Ekskursjon/Field trip Sense of place and outdoor teaching Wintertrip to Jønnbu – Lifjell".
    💬 "Протягом двох днів, з 27 по 28 лютого 2023 року, ми мали екскурсію до Jønnbu. Тут ми навчились кататись на лижах⛷, будували скульптури героїв міфів різних країн☃️, готували та коштували національні страви 🍛🥯🍲. Під час цієї подорожі, ми також побачили Північне сяйво🎇, і, ніби діти, стояли зачарованими😲. Це було неймовірне заняття!"- діляться враженнями студентки.
   🇺🇦🇳🇴 Академічна мобільність УДУ імені Михайла Драгоманова та University of South-Eastern Norway/Університет Південно-Східної Норвегії, програма: Outdoor Education and Experiential Learning in Schools and Kindergartens/Навчання на природі та експериментальне навчання в школах і дитячих садках.

моб 3

моб 2